www.ndmoto.cz - nahradni dily na skutry, motorky, motocykly, ctyrkolky, ATV

V sekci náhradních dílů vám nabízíme členění na sekce Motory, Elektroinstalace, Pohony (Řetězy, Rozety, Řemeny, Kardany a Variátory), Brzdy, Páčky a Bowdeny, Světlomety, Blikače a Žárovky, Řídítka, Zrcátka a Rukojeti, Tachometry, Otáčkoměry a Přístroje, Rámy, Nosiče, Držáky, Stojany a Sedla, Kola, Pneumatiky, Náboje, Osy a Hřídele, Výfuky, Karburátory a vstřikování, Plasty, Kryty a Blatníky, Řízení, Tlumiče a Vidlice, Nádrže a Palivové systémy, Ložiska a Spojovací materiál, Filtry a příslušenství, které obsahují celkem ??? dílů k okamžitému odběru. Nakupujte na www.ndmoto.cz, kde je v nabídce více než 133125 náhradních dílů na motocykly, náhradních dílů na skútry, náhradních dílů na ATV či čtyřkolky.

Ponechat skryte

Dne 14. září v Heliu Cestopis po Číně, na své služební cestě jsme navštívili továrnu CF moto, která se nachází ve městě Zongshen. Po cestě jsme projeli přes město Chunfeng. Továrna vyrábí své motory a brzdy pro značky Keeway a Motorro. Při té příležitosti jsme navštívili blízké město Chunfeng kde se produkuje elektroinstalace a filtry do motocyklů a skútrů. Jsou hlavními dodavateli značek Shenke a Sky team. V budoucnosti se chtějí orientovat i na karburátory a vstřikování. Jejich odbyt se tak zvýší a budou moci dodávat díly i značkám Motoscoot a Capirelli. Po odletu do města Shanghai nás čekalo milé překvapení. Dostali jsme od výrobce Kinroad balíček náhradních dílů, který obsahoval Kardany a Variátory. Po městě při návratu do hotelu jsme viděli mnoho skútrů od různých značek, převažovali značky Yuki a Suzuki. Ráno nás čekala snídaně. Po snídani jsme vyrazili do města za dalším výrobcem tentokrát na motorky Yiying. Prohlédli jsme si výrobní závod a hlavně výrobní linku na Kola a Osy. Po obědě nás čekal schůzka z prodejci TGB, kteří přijeli až Tchaiwanu, chtěli nám nabídnout hlavně Hřídele. V každém městě byla vidět tu a tam i naše Jawa. Pokud byli na kolech kvalitní ložiska vydržely v provozu od sedmdesátých let. Po úspěšném dni jsme se vrátili na hotel ve čtvrti Zhongneng. Sedli jsme si do restaurace. K jídlu jsme si dali místní specialitu Jimbawang, která obsahuje hlavně vynikající Gufera a O-kroužky. K pití kromě piva jsme měli místní nápoj Wangye. To co ale vymysleli naši partneři Lifan a Dadyw jsme nechápali. Vzali si do ruky Jinlun a házeli s ním vysoko do vzduchu. Potom se váleli po zemi a dělali na nás Lifeng. To nám přišlo velmi vtipné, tak jsme se k nim přidali a byla s toho velká Moto Zeta. Pokud tomu nevěříte můžete se přesvědčit sami na stránkách nově vydané knihy Chuanl a Xinling v zemi čiňanů. Jen pan Yamasaki stál opodál a myslel si své. Když už bylo po všem odebrali jme se z restaurace MP Korado na Hotel. Všude byli Plasty a ve výtahu řetězy. Na pokoji byla televize. Na prvním programu dávali oblíbený seriál z motocyklového prostředí Jialing. Potom jsme si šli do koupelny vyčistit zuby pastou Sachs. Vedle na záchodě byly velké nádrže benzínu na splachování. Spali jsme dobře. Venku byl hluk ale potom co jsme zatáhli rolety Jonway, jsme spali dobře až do rána. Ráno jsme odcházeli z hotelu Huatian po snídani v dobré náladě. Bylo úterý a čekal nás dne volný den. Rozhodli jsme se, že ráno pojedeme na výlet. Zajímali nás hlavně technické památky. Jako první jsme navštívili vyhlídkovou věž Roxon, které je vysoká 500 metrů. Jízda výtahem na vyhlídkovou věž trvala jen chvíli. Nádherné panorama na město a vlnící se řeku Meitian pod námi stál za to. Na památku jsme si koupili několik suvenýrů, zejména Páčky. Prohlídka byla bezvadná. Další zajímavostí byl skútr který jede vysokou rychlostí, což způsobují hlavně jeho palivové systémy. Výrobcem tohoto skútru je Sanben. Byl čas oběda. Těšili jsme se na místní pochoutky, hlavně na rozety a zvláště řemeny, které umějí dobře ochutit. Jídla nejsou tak ostrá jako v provincii Vonroad ale pro běžného Evropana jsou stále velmi ostrá. Po obědě jsme se přesouvali po městě metrem. Bohužel jsme vystoupili ve stanici Siamoto místo Peugeot. Tak se stalo, že jsme zabloudili. Naštěstí pro nás se nás ujali kolem jdoucí číňani. Ukázali nám rámy a tak jsme se vydali do blízké tržnice. Po cestě nám na každém rohu nabízeli skútry Tmec. I já jsem podlehl a jeden skútr jsem si koupil. Byly to skútr Kymco. Bohužel jezdil pouze jeden rok a pak jsem ho musel vyhodit. Každý se snažil koupit něco svým blízkým. Já jsem koupil dětem nosiče a držáky. Bohužel jsem měl v kufru už málo místa. Měl jsem v něm kromě oblečení i náhradní díly hlavně sedla a řidítka, která zabírali hodně místa. Večer jsme byli pozváni hlavním technikem továrny Geely do zábavního šantánu. Něco tak zábavného jsem dlouho nezažil. Představte si různé umělce jak hrají na Zrcátka a vy přitom klidně konzumujete jídla, podávaná formou švédských stolů. Nabídka jídel byla obrovská. Bylo vidět, že si každý může vybrat to, na co má chuť. Nejvíce byl na výběr spojovací materiál od firmy Longja. Největším zážitkem byly hromadná vystoupení uměleckého tělesa Ningbo. Skupina deseti jezdců na motocyklech Qingqi kroužila na pódiu předváděla rhon. Lidé vstávali a hlasitě aplaudovali. Házeli na umělce různobarevné fáborky a silentbloky. Umělci se děkovali a tvářili se šťastně. Další skupina umělců pod názvem Adams moto jezdila divoce po pódiu na skútrech a prudce brzdila těsně před diváky. Téměř každý divák potom omdlel. Bavili jsme se velmi dobře až do půlnoci. Potom jsme si vzali taxíka a odjeli na Hotel. Po cestě městem, i přes pokročilou noční hodinu, jezdilo stále hodně skútrů a motocyklů. Pokud jsem si mohl všimnout převládaly značky Sonik a Znen. Ráno bylo velmi krušné, vypili jsme hodně megelli, tak nás všechny bolela hlava. Celkem dobře nás napravila snídaně. Nejzajímavější kromě všudy přítomného smogu byl velmi hustá ranní doprava. Nebylo výjimkou, že se na křižovatkách vyskytovali stovky maloobsahových motocyklů Loncin a skútrů Baotian. Nikomu se však nic nestalo. Všichni jezdci drželi své rukojeti pevně. Můj kolega Moto Šíma nad tím kroutil hlavou. Další den ve středu jsme se museli přesunout do města Linhai. Cestovali jsme přistaveným autobusem značky Jiajue. Autobus jel velmi hustým provozem. Cesta byla velmi nebezpečná. Před námi se v protisměru objevovala různá vozidla auto kelly. Řidič se sotva stačil vyhnout. Všichni chtěli být první; jezdili rychle a hbitě jako vosy. Málem jsme si o ně zničili všechny světlomety. Před budovou Asia trade se doprava definitivně zastavila. Řidič autobusu zapnul blikače a čekal. Na křižovatce byl shluk lidí. Nabourali do sebe dva jednostopé stroje, skútr Yiben a enduro Apollo. Dopravní policista přijel na motorce Yamaha a snažil se celou věc vyřešit. Oba jezdci měli poškozené tlumiče. Museli své miláčky odtlačit ze silnice. Policista jim dal pokutu. Celá věc tak skončila. Další cesta pokračovala bez problémů. Přejeli jsme několik vesnic a měst například Chongqing a Jiangsu. Odpoledne jsme dorazili do cíle naší cesty. Naše prohlídka továrny Sundiro začala na výrobní lince, ze které se po jednom na běžícím páse sunuly Převodovky. V další hale se obráběli skříně a kartery. Jen jim tam málo svítily žárovky. Hlavní technik jménem Jincheng nás vedl dále po výrobním závodě. Po cestě nám vysvětloval, pro které výrobce se jednotlivé komponenty dodávají. Například klikové hřídele do CPI, válce motoru značce Kentoya. Při každém rozhovoru jsme se zajímali zejména o kvalitní brzdy. Všude byl bezvadný pořádek, na paletách byly pečlivě poskládané tachometry a otáčkoměry. Po obědě nás pozvali do vzorkovny. V místnosti se mačkali různé stroje Shupa, Cyborg a jiné. Všechny pečlivě vyleštěné. Novinky pro následující sezónu měly nové řazení a mechanické startování. Největší konkurence na trhu jsou výrobci z města Jinan, zejména výroba Shinerai a Wonjan je velmi levná. Svou kvalitou se však našemu dodavateli nevyrovná. Celý den byl velmi náročný. Večer jsme si sedli do restaurace a byli rádi, že je návštěva za námi. Ráno před hotelem stál pioneer a tůroval svou motorku. Nějak mu nechtěla jet.Vzal si ruky velký klíč olpran a snažil se seřídit lamelovou spojku. Konečně motor naskočil a mladík odjel do dálky k horám zvaným Dagen. Další kroky nás vedly do provincie Zhejiang. Jedná se o silně průmyslovou oblast v oboru-auto moto. V oblasti jsou desítky výrobců skútrů především Foton a Zip. Cesta probíhala velmi dobře. Pro přesun jsme zvolili tentokrát letadlo. Letěli jsme společností Tornado group. Letadlo bylo velmi moderní a zevnitř jsme viděli všude jen samé moderní přístroje. Letušky nám po dosažení letové výšky servírovali chutné občerstvení volnoběžky a kryty motorů. Čas nám ubíhal velmi rychle. Před každým sedadlem byla obrazovka, kde promítali reklamní filmy. Jako obyčejně se jednalo o reklamní spoty na jednostopá vozidla. Nejzajímavější byly spoty na skútry CBC a BMC. Pod námi jsme z letadla pozorovali krajinu Benzhou s vysokými kopci, které byli na vrcholcích zasněžené. Po přistání přivezl na letištní plochu vozidlo golc car schody, abychom mohli vystoupit. Zřejmě se mu ale po cestě porouchalo těsnění motoru. Měli jsme proto při vystupování malé zpoždění. Na letišti na nás čekal taxík. Byla to velká limuzína známe značky lingben. Bylo velké vedro, řidič měl v autě naštěstí chladící systémy. Stejně jako v jiných městech se po silnicích hrnuly davy skútrů a motocyklů různých značek zahlédl jsem skútry Impexta a Biaginni. Poznávací znamení jsou vždy variátory. Mez skútry se mísily motocykly VDO a čtyřkolky Rich. Ovšem velké překvapení nás čekalo uprostřed města kde se to jen hemžilo skútry kingway. Na slunci se všem motocyklům jasně leskly hlavy motorů. Bylo ve stínu 40 stupňů. Přesto se všichni v číně usmívají a mají dobrou náladu. Velmi nízkou úroveň zde mají rozvody. Z našich cest jsme si odvezli spoustu zážitků a hlavně náhradní díly. Autor: Lorquas Ptomel